fredag 20 januari 2012

Äntligen fredag!

Jag vill bo i hus - NU!! 
Vill inte gå på dessa innerstadsgator med bilar och bussar och gud vet allt. Aaaahhh!

I morse fick jag hjärtat i halsgropen när jag gick med tjejerna till förskolan. F i vagnen och E gåendes bredvid. Närmar mig övergångsstället och ser en bil en bit bort. Tar ett steg ut för att markera att jag är på väg, men går sakta eftersom bilen inte tycks sakta ner. Jag söker ögonkontakt med föraren och när galningen är bara några meter ifrån oss (okej, säkert flera, men det känns nära när en bil kommer med fart!) gasar den idioten på, svänger över till fel sida gatan (vi går på hans sida) och kör över övergångsstället rakt framför oss!!!
Jag fick tvärstanna (kändes det som) och snabbt ta tag i E's hand (hon höll i vagnen). Jag blev så arg och rädd att jag bara skrek rakt ut - "Jävla idiot!!!". Vilket jag snabbt ångrade eftersom E är av släktet härmapa. Som tur var sa hon inget.
Hur sjutton tänker man som bilförare när man gör så?? I synnerhet när den som är på väg över gatan är en vuxen med barnvagn och litet barn bredvid. 

Nåja, kom i alla fall fram helskinnade till förskolan och det blev en bra lämning. Sen var det på med "Barnvagnsutmaningen" i telefonen och iväg på promenad! F sov gott och jag fick upp ett bra tempo- skönt.
Hamnade, som av en slump, på Västermalmsgallerian och bestämde mig för att försöka hitta några byxor. Är mer än lovligt trött på att traska omkring i mammabyxor nu så här snart två månader efter förlossningen.
Förra gången när jag försökte mig på den utmaningen fick jag en smärre ångestattack, men jag kände mig lite bättre rustad idag. Lyckades faktiskt med konststycket att få med mig inte mindre än TVÅ par byxor som satt klart godkänt. Låg midja är tydligen lösningen när magen hänger! Äntligen!
Gick dessutom in på en av mina favoritaffärer Små Grodorna på St Eriksgatan och hittade vinterkläder till båda tjejerna för nästa säsong till halva priset. Strålande! Gjorde likadant förra året, köpte ett Didriksson-set till E som har varit toppenbra i år. Så nu blev det en Didriksson-overall till E och en Lindeberg till F. Check!

Måste tyvärr erkänna att det inte blev någon Planka igår heller. Skäms lite. Hur sjutton ska jag få in magen om jag inte tränar?!
Min ursäkt är att det är väldigt svårt att göra plankan med en bebis som sitter fast vid brösten...
Eller, jag kanske kan lägga henne under mig, så kan hon äta samtidigt?!
Nej, det måste bli ändring. F är inne i någon sorts fas och är väldigt missnöjd med någon annan plats än vid mina bröst från ungefär kl 15 till 23-rycket. Men jag måste ändå försöka prioritera mig själv lite också. Det är ju inte så att plankan tar lång tid att göra, men jag tror att det skulle vara bra för mitt självförtroende, eller är det självkänslan (?), att göra det jag föresatt mig att göra.

Ja, ikväll ska jag göra det. Jag SKA. IKVÄLL. Rapport kommer imorgon.

Dagens promenad: 4,7 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar