onsdag 25 januari 2012

Promenad och efterlängtad litteratur!

Idag blev det en skön promenad längs alléerna på Karlavägen och Strandvägen. Skönt. Dryga 7 kilometer blev det innan jag kom hem!
Nöjd med distansen, men känner tyvärr av bäckenet alltför mycket nu, så jag tror att jag måste begränsa mig lite. Har fått tips om en kiropraktor och ska ringa honom vid tillfälle. Fick ju en låsning i ryggen/benet/bäckenet i slutet av graviditeten och det tycks inte heller ha gått tillbaka helt, utan smärtar och ilar då och då.



Fick leverans från Adlibris också. Lite ny litteratur att gotta mig i!
Jesper Juul är en riktig favorit och jag har hittills läst om hans syn på "barnuppfostran", men här är två böcker som handlar om familjen i stort och jag ser fram emot att läsa dem.

Jag brukar allt som oftast hålla med honom i det han skriver, det känns så självklart på något vis. Men det är sådant som är bra att påminna sig om, att få hjälp att sätta ord på det som händer i en själv och i barnet.



Men nu är det dags för soffläge framför Sveriges Mästerkock och hejja på kusinen Josefina Drake!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar