onsdag 18 januari 2012

Måste lära mig att planka!

Försökte mig på att göra plankan för första gången igår. Lite drygt sex veckor efter förlossningen. Gick ju sådär kan jag säga.
Hur kan något som ser så löjligt enkelt ut vara så förbannat svårt?! Kippade efter andan efter 15 sekunder! Jösses...
Insåg att det kommer krävas jobb för att det här ska bli bättre. Letade runt lite på nätet och hittade något om att man kan börja med en enklare variant (med knäna i) och när man klarar tre set om 30 sekunder utan problem så kan man gå vidare till den vanliga (med fötterna i). Ja, det är väl bara att erkänna min klenhet, ställa mig på knäna och uppmuntra mantrat "Bättre än inget."

Hittade en app igår också som jag tänker använda flitigt - Barnvagnsutmaningen. Vi är ett gäng mammor som laddat ner den och så kan vi lätt följa varandras promenader och tävla! Jag behöver den där lilla sporren, vill vara bäst, gå mest och längst! Annars sitter jag bara här som en säck potatis i soffan och degar.

Ja, nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. Absolut bättre!
    Risken om man gör den svårare varianten innan man har styrkan, är att man gör den tekniskt fel och kan då skada sig. :-(

    Heja dig!
    Plankan är grym.

    PS. Man kan även försvåra den ytterligare sen när man klarar den på tå. ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för din kommentar!
    Vet du om det är bäst att ha knäna/fötterna ihop eller brett isär?

    SvaraRadera