torsdag 5 januari 2012

Att läka, och läka rätt

Jag fick ju även denna gång en ordentlig bristning. Dock ingen sfinkterruptur. Men eftersom saker och ting inte riktigt blivit rätt förra gången så passade ju kirurgen på att "fixa till" det när hon ändå sydde bristningen. Vet inte hur många stygn jag fick, men många var det, på alla håll och kanter.
Det är nu en månad sedan förlossningen och stygnen börjar lossna. Har dock fortfarande ont, framför allt på en punkt. Den gör ont mest hela tiden och spänner och drar när jag böjer mig ner eller ska sätta mig. Vet inte om det kanske är så det är under läkningen, eller om det är ytterligare något som gått snett?
Hur länge "ska" det göra ont egentligen?

Två veckor efter förlossningen upptäckte jag ju att de sytt för mycket, så jag fick en akuttid till läkare för att bokstavligt talat sprätta upp...
Och det vet ju alla som fött barn (och blivit sydda) att det är jättelockande att slänga sig upp i en gynstol ett par veckor efter förlossningen. Eller?! Och lägg där till att läkaren tar en sax och klipper. Behöver nog inte säga mer än så.

Nej, nu vill jag bara att min kropp får vara ifred och läka. Och att den läker rätt förstås. Orkar inte med mer strul på den fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar