måndag 14 november 2011

Måndagstankar

Så här knappa tre veckor innan bebis kommer till oss börjar tankarna kring att bli en tvåbarnsmor att intensifieras.
I morse fick jag åka iväg med vår dotter till närakuten då hon hade stora, kliande, varma utslag som successivt blivit värre under helgen. Fick ingen direkt klarhet i vad det var och när vi kom hem fick hon hög feber. Funderade på hur jag skulle ha gjort om bebis varit här.

Att få från inget till ett barn är ju onekligen en stor omställning, men min känsla är att det kommer bli större att gå från ett till två barn. Hur ska jag räcka till?! Gör man någonsin det?

Visst längtar jag galet efter det lilla livet som ligger i min mage och sparkar. Ibland kan jag dock inte låta bli att tänka att vi har det väldigt bra som det är nu. Där vi kan ge allt vi har till vår dotter. Men. Samtidigt inser jag att det blir en bra förändring för henne också.

Just idag är jag dock glad att bebis är på insidan. Lilla sjuklingen här ute vill ha mig nära och stilla. Är glad att jag kan ge henne det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar