torsdag 3 november 2011

Bugaboo Donkey

Den ultimata syskonvagnen - eller?!

Ja, för mig har det hela tiden känts så, även fast lillasyster fortfarande ligger i magen och vagnen ännu bara använts i monoläge.

När jag började fundera på syskonvagn fanns det några saker som var viktiga för mig.

  • Jag vill kunna ha barnen mot mig
  • Den måste gå in i vår hiss
  • Så smidig som möjligt för ett barn (då jag främst kommer använda den som singelvagn)
Med dessa kriterier gav jag mig ut på jakt. Väldigt snart hade utbudet begränsats väldigt mycket. Valet stod mellan Bugaboo Donkey, Icandy (peach eller pear) eller Baby jogger city select. Men, i både Icandy och Baby jogger sitter barnen "på rad" och ett av barnen kommer alltid sitta lite i skymundan. Dessutom läste jag mig snabbt till att dessa vagnar blir väldigt tungmanövrerade när det äldre barnet sitter fram, eftersom tyngdfördelningen då blir väldigt konstig i vagnen.
Dessutom var båda de vagnarna för långa för att rymmas i vår minimala hiss.

Så. Valet föll alltså på Donkeyn.
En vagn som i singelläge endast är 60 cm bred (som vilken annan singelvagn som helst) och i duoläge 74  cm. En av de smalaste syskonvagnarna på marknaden. Jag kan köra den som syskonvagn till förskolan och gå därifrån med en singelvagn.
Grymt!
Jag hoppas att jag kommer vara lika nöjd om några veckor när jag äntligen fått provköra den i duoläget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar