fredag 2 mars 2012

Dagislämning och starta eget i en salig blandning

Igår tog jag en tur till Ohlssons tyger på Sveavägen och köpte två nya tyger. Ett blått med flugsvampar och ett svart med fjärilar. Flugsvampstyget blev genast till en mössa till E som hon med glädje tog på sig i morse på väg till förskolan.
Det var väl för övrigt det enda glada hon gjorde i morse. Hon vaknade på tok för tidigt och som en direkt följd av det kom det dåliga humöret. Lämningen på förskolan blev allt annat än rolig. Hon är ju inte den som skriker och har sig, och jag är inte den som någonsin skulle lämna henne utan att hon sa hej då. Men. Ett ledset barn som säger "Jag vill inte att du ska gå mamma" gör ont i mig. Även fast jag vet att hon alltid har roligt där på dagen.

Försöker skingra tankarna.
F sover i vagnen och jag har öppnat upp dokumentet "Verksamhetsplan". Ja, jag försöker göra verklighet av min mångåriga dröm om att starta eget. Jag letar varumärken och kontaktar agenter, läser på om e-shoppar och söker upp intressanta kurser. Och så är det ju det där med namn. Ett bra företagsnamn. Hur kommer man på det?!
Det ska ligga lätt i munnen, fastna i minnet, ha en enkel webbadress och gärna ha något med mina produkter att göra!
Sen kommer det roliga med marknadsföring. Hur ska folk hitta till mig? Hur ska jag göra mig ett namn?
Förutom det självklara att ge bra service och ha ett bra sortiment, tänker jag mig att events, tävlingar och saker som "veckans vara" kan locka köpare/besökare.

Ja, det finns ett och annat att tänka på. Men jag är taggad. Jag vill verkligen.
Tänkte på det här redan när jag var föräldraledig med E, men fick aldrig tummen ur. Nu finns drömmen fortfarande kvar och det är dags att göra något åt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar