onsdag 14 mars 2012

Nystart!

Nu, efter några veckor av stress, orkeslöshet och fullt upp, känner jag att jag är redo för en nystart!

Träning
Jag har bett min man att vara min personliga tränare och han ska sporra och peppa mig att göra plankan - varje dag! Vi började ikväll och det gick kanon. 2x30 sekunder vanlig och lika många på vardera sida, sen avslutade jag med 70 sekunder vanlig igen (på knä ska jag väl tillägga). Puhh...!
Men det var ändå lättare än jag förväntat mig, förmodligen tack vare min käre tränare som peppade bra!

Hus
Besiktningen är gjord och alla kontrakt är klara. Nu ska hantverkare anlitas och förhoppningsvis kan de komma och börja så fort vi flyttat in. Vore så skönt att få det som ska göras gjort på en gång så att vi kan njuta av sommaren i huset och trädgården sen.
Igår ringde jag också förskolan där jag vill ha in tjejerna (ja, stora tjejen till att börja med förstås). Chefen var väldigt trevlig, men sa att hon inte kan lova något över telefon. Inom några veckor borde jag ha ett besked trodde hon. Tre timmar senare dök ett mail upp med erbjudande om plats! Jippie!

Eget företag
Jag har bestämt mig för namn och börjat få kontakt med en del tänkbara leverantörer. Fick lite kalla fötter, men hittade det här blogginlägget och fick förnyad kraft!
Jag hoppas kunna starta upp efter sommaren. Det känns helt grymt att vara så här nära ett riktigt företag. Det har jag drömt om länge, men aldrig trott att jag skulle klara av eller våga. Nu känner jag mig mer peppad än på väldigt länge.

Skapande
Mössor, byxor, sufflettfilt, bumperbarskydd och annat smått och gott har sytts! Känner äntligen inspiration och ork att skapa. Underbart! Längtar så till huset där jag kan ha symaskinen på ett vettigt bord med gott om plats, istället för att den ska trängas med annat på matbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar