onsdag 10 oktober 2012

Tandsprickning eller?!

I 6 månader har jag nu väntat på att tänderna ska bryta igenom. Dreggel, händerna i munnen, gnaga på ALLT. Tecknen har varit många, men några tänder har inte dykt upp.
Nu är fröken 10 månader och tuggar frenetiskt på fingrarna (och allt annat hon kommer över). Lyckades få mig en ordentlig titt i munnen idag, men nej, inte tillstymmelse till någon tand! Så det blir till att vänta lite till.

Fick dock höra igår av en vän att ju senare de får tänder, desto jobbigare blir det. Detta eftersom tandköttet blir "härdat" av att de tuggar och äter mat, och därmed blir segare och tänderna får svårare att bryta igenom. Jippie!

Min man ska till USA snart så jag får väl be honom köpa hem "teething gel" som jag hört finns där och ska vara bra.

Någon annan som har tips på vad jag kan göra för att underlätta för henne? För kliar gör det, helt tydligt. Kalla bitringar är kul i ungefär 10 sekunder, sen slängs de iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar