onsdag 10 oktober 2012

Eget rum för alla

I förrgår fick lillan flytta in i sitt rum. Den senaste veckan har jag målat, fixat och handlat möbler till henne och nu är det, nästan, klart. Det känns lite vemodigt att flytta ut henne från vårt rum, men samtidigt har jag längtat efter att kunna ligga i sängen och läsa en bok, eller titta på någon film. Att sovrummet är VÅRT igen.

Natten gick kalasbra. Fröken sov 19-06, fick lite välling och somnade om till kl 08! Och i natt sov hon 19-06.30, vilket ju också får ses som helt ok! Även fast jag skulle föredra att sova en liten stund till.
Men, jag sover bättre på natten när jag inte vaknar av hennes minsta ljud.

Så. Nu har båda tjejerna blivit så stora att de sover i eget rum. Känns konstigt. Och att lillan dessutom redan lärt sig gå gör ju att hon känns än större än de 10 månader hon faktiskt är.

Liten blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar